Vi fick använda GoggleDocs för att reflektera kring frågor om läromedel och skriva in det i ett gemensamt doc. som vi alla sedan kunde se på duken. Alla i salen ick tillgång till en Ipad!
Ett intressant Skypesamtal med elever på Fridaskolan genomfördes. Vi fick ett bra exempel på en elev som blev mer motiverad och engagerad när han fick tillgång till datorn före matteprovet!
Elsa menar att motivationen blir större när man får söka själv, att läraren inte bestämmer vilka källor eleven ska använda.
Elsa går på gymn. och pratar också mycket om källkritik.
Vi måste ta ansvaret att träna eleverna i detta moderna verktyg. Ingen annan i samhället gör det. Skolan är den plats där alla finns och ska ju vara kompensatorisk.
Aktuella teman, mer material, snabbt tillgängligt.
Dokumentation och feedback har blivit smidigare.
Elevarbetena är tillgängliga hela tiden och över tid både för elev och lärare. Läraren följer processen!
Verkligheten finns ofta närvarande i klassrummet.
Många exempel och material som förmedlar kunskap på ett mer effektivt och intressant sätt.
Större engagemang, aktuellt stoff och bilder! se mer av verkligheten.
Dagstidningar på nätet.
Varierande arbetssätt.
uppmuntrar till och utvecklar källkritik!!!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar